Eerste weekend weg! - Reisverslag uit Madurai, India van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu Eerste weekend weg! - Reisverslag uit Madurai, India van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu

Eerste weekend weg!

Blijf op de hoogte en volg miranda

18 Februari 2014 | India, Madurai

Hallo allemaal,

Dit weekend ben ik op reis geweest.
Ik ben naar het plaatsje Kerala geweest, met 5 andere vrijwilligers die in Madurai werken. Dit is een plaatsje midden in de bergen. Een prachtige omgeving met en een heerlijke temperatuur. Het was niet zo warm als in Maduai en er staat de hele dag een zacht windje.
We hebben daar het periyar tiger reserve bezocht.
Zaterdag zijn we eerst naar een kruiden en specerijen tuin geweest, daarna zijn we naar 2 getrainde olifanten gegaan.
Eerst hebben we een rit op de rug van de olifant gemaakt. Dit was erg leuk, lijkt erg op paardrijden. Alleen het zadel is vrij hard.
Daarna hebben we de olifanten gewassen en geschrobd.
Toen moesten we in het bad op de rug van de olifant gaan zitten en werden wij gedoucht door de olifant.
Het zonnetje scheen niet op dat moment, dus het was best koud.
Daarna hebben we de olifanten nog eten gegeven en toen was dag 1 al weer voorbij.

Zondag zijn we opnieuw naar het reservar geweest. Hier hebben we eerst een tocht met een jeep gemaakt door de bergen. Daarna kwamen we aan bij de receptie van het park. Hier kregen we eerst een ontbijt en daarna hebben we een wandeling van 3 uur gemaakt, dwars door het oerwoud opzoek naar wilde olifanten. De kans dat we een tijger zouden zien in het park was 1%, dus hier hadden we niet op gerekend, maar dat we wilde olifanten zouden zien was 75% volgens de gids.
Het was een prachtige tocht veel mooie dingen gezien, maar helaas geen wilde olifanten voor ons. We waren dicht in de buurt volgens de gids, maar moesten dan totaal nog 3 uur lopen voor we daar waren en weer terug waren voor de lunch, dit werd iets teveel aangezien we al 2 uur aan de wandel waren, berg op en af.
Toen we terug kwamen kregen we lunch. Hier heb ik helaas niet van kunnen genieten omdat ik ineens begon braken. Ik voelde me vanaf dat moment verschrikkelijk beroerd.
De andere zijn toen nog met een boot een rondje wezen varen. Vond het erg jammer dat ik niet meer verder mee kon. Toen we terug waren in het hotel, moesten we gelijk uitchecken en de bus nemen terug naar Maduri.
Dit is een rit van 4 uur, maar dat duurt erg lang als je je beroerd voelt.
Gelukkig heb ik nadat ik thuis arriveerde niet meer hoeven braken, maar was inmiddels ook helemaal leeg.
Heb maandag de hele dag geslapen en voel me nu gelukkig weer helemaal beter. Kan weer alles eten en drinken.
Ik hoop dat het bij deze ene keer ziek zijn blijft, wat het is verschrikkelijk als je eigenlijk wilt genieten van alles wat je ziet en meemaakt.

  • 19 Februari 2014 - 08:04

    Mariska:

    Wat een ervaringen en indrukken doe jij op! Geweldig hoor. Heel leuk om je stukjes te lezen en de foto's te bekijken. Veel plezier nog en blijf genieten. Gr. Ome John en tante Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

miranda

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 8194

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 29 Maart 2014

India!

Landen bezocht: