Alweer op de helft van mijn reis!! - Reisverslag uit Madurai, India van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu Alweer op de helft van mijn reis!! - Reisverslag uit Madurai, India van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft van mijn reis!!

Blijf op de hoogte en volg miranda

28 Februari 2014 | India, Madurai

Hallo allemaal.

Dit weekend ben ik alweer op de helft van mijn reis.
De tijd gaat erg hard en er zijn nog zoveel plekken in India die ik wil zien, waardoor ik nog niet weg wil.

Deze week was weer een interessante week.
Woensdag hadden we dirty day. Die dag zijn we met alle vrijwilligers van prodjecs abroad naar een school gegaan en hebben daar de muren geschilderd en educatieve schilderingen gemaakt. Ook hebben we een groentetuin aangelegd. Het was een hele leuke en intensieve dag, maar het resultaat mag er wezen en allemaal blije kinderen.

Ook heb ik meegekeken met een operatie. Er is een patiënt in het ziekenhuis, zij heeft beide armen en haar buik verband. Tijdens de operatie hebben ze huid van haar been gehaald en dat op haar wonden aangebracht om het sneller te laten genezen.
Het was erg interessant om te zien.
Het gaat er wat chaotischer aan toe dan bij ons.
De zuster lopen in het rond om spullen klaar te zetten en aan te geven.
Er waren zo'n 6 verpleegkundige in de operatie kamer. 2 daarvan stonden steriel zodat ze de dokter konden helpen en de rest geeft de spullen en verbanden aan. Een drukke bedoeling.

Tijdens de operatie kwam er een nieuwe patiënt binnen op de afdeling voor brandwonden. Het was een jongen die geprobeerd had zelfmoord te plegen en heeft voor 88% 1ste en 2de graads brandwonden.
Ik heb gezien hoe ze een cvc inbrengen. Dit gaat hier niet zo steriel als bij ons. Ze desinfecteren het gebied waar de lijn moet komen en hebben steriele handschoenen aan, maar als ze mis prikken, proberen ze het met dezelfde lijn op een andere plek. Hierin merk je het verschil dat wij meer geld hebben voor spullen, zij hergebruiken meer dingen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

miranda

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 8192

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 29 Maart 2014

India!

Landen bezocht: