Begonnen aan mijn 5de week - Reisverslag uit Madurai, India van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu Begonnen aan mijn 5de week - Reisverslag uit Madurai, India van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu

Begonnen aan mijn 5de week

Blijf op de hoogte en volg miranda

04 Maart 2014 | India, Madurai

Hallo allemaal,

Dit weekend was weer een druk weekend.
Op zaterdag had projects abroad een medical camp georganiseerd op een internaat voor 115 meiden, omdat er de laatste weken veel meiden ziek waren en last hadden van een huidinfectie.
Er kwam en dokter en een laborante om de kinderen na te kijken.
Wij moesten de meiden wegen en meten en de bloeddruk meten.
Het was een drukke dag met een hoop bange en zenuwachtige meiden.
Maar het was erg leuk om te doen en hebben tijdens de pauze ook nog dansles gekregen van een van de meiden. Maar dat gaat te snel om na te doen.

Zondagochtend ben ik naar de kerk geweest. Aan het begin van de dienst zongen ze liederen, een aantal melodien herkende ik en kom zo de tekst opzoeken en mee zingen. Toen de dienst begon was het een stuk moeilijker om te volgen, omdat alles in het tamil wordt gezecht.
Het leek een beetje op een katholieke dienst. Was leuk om een keer mee te maken, maar duurdt wel lang als je er niks van begrijpt.
Daarna ben ik met mijn kamergenoot de stad in gegaan en hebben we madurai bezichtigd.
Toen we terug kwamen kregen we te horen dat onze andere kamergenoot, dit in de ochtend zou vertrekken in het ziekenhuis lag. IN de ochtend had ze wel gezegt dat ze erg moe was en nog wilde slapen, dus lieten haar liggen en gingen de stad in.
Het bleek dat ze was uitgedroogd en dat ze daardoor erg duizelig en moe was.
Het was erg raar om haar op te zoeken in het ziekhuis waar je zelf werkt.
Gelukkig mocht ze dezelfde avond weer naar huis.

Maandag liep ik in de ochtend de artsen visite zoals ik elke ochtend doen.
Toen we op de afdeling met brandwonden kwamen, schrok ik wel even.
Er lagen 2 andere patienten dan vrijdag. Ik wist gelijk dat dat moest betekenen dat ze beide waren overleden.
Van een patient konden we het verwachten hij had voor 88% brandwonden, maar van de andere patient kwam het toch wat onverwachts, zeker omdat we vrijdag een huidtransplantatie hadden gedaan.

Na de arstenvisite ben ik gaan helpen in het adoptiecentrum.
Het was erg leuk om met de kinderen te spelen en de baby's te voeden.
Ik ga er deze week elke ochtend werken, omdat er weinig andere vrijwilligers zijn op dit moment en het in het ziekenhuis niet zo druk is.

In de middag was er een operatie. Er was een man met een wond aan zijn vinger. Ik had die wond begin vorige week ook gezien en het zag er niet goed uit en was al bang dat hij geamputeerd moest worden.
Het was een interessante operatie om te zien.


  • 05 Maart 2014 - 08:59

    Johanneke:

    jaja, dan is opeen het einde al een beetje in zicht..! Zo te horen vermaak je je nog wel. Voelt het als werk, of ben je gewoon de hele tijd vakantie aan het vieren?!
    Geniet er nog even van, en tot eind vd maand!
    Liefs, Jo

  • 05 Maart 2014 - 10:32

    Oma Hoogendoorn:

    Hallo miranda ,
    Zonet je verslag gelezen. En ik heb net een brief aan je geschreven .
    Bedankt voor je mooie kaart je moeder is hier en zitten we lekker over te keuvelen .
    Nu meiske sterkte maar weer en geniet er van.
    Liefs van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

miranda

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 8214

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 29 Maart 2014

India!

Landen bezocht: