1ste bericht uit india - Reisverslag uit Madurai, India van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu 1ste bericht uit india - Reisverslag uit Madurai, India van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu

1ste bericht uit india

Blijf op de hoogte en volg miranda

09 Februari 2014 | India, Madurai

Hallo allemaal,

Hier is dan eindelijk mijn eerste bericht uit india.
Heb een erg drukke week achter de rug.
De eerste dag mocht ik de hele dag slapen en bijkomen van mijn vliegreis, wat echt nodig was omdat ik 24 uur niet had geslapen. Ben er wel achter dat vliegen niet helemaal mijn dingen is.

De 2de dag heb ik een rondleiding gehad door de stad, ben op de belangrijkste plekken geweest en op het kantoor van projects abroad.
Het verkeer is erg druk, het lijkt een chaos als je er naar kijkt, maar er zit toch echt structuur in. Dit merk je als je in de tuk tuk zit.
Het is erg warm overdag ongeveer 30 graden, warmer dan ik had gedacht.
's Avond is het heerlijk met een windje.

De 3de dag heb ik in de ochtend meegekeken in het ziekenhuis op de ic.
Ik was erg onder de indruk van wat ik zag.
Het lijkt erg op onze ic. Er staan beademingsmachines, alle patiënten liggen aan de monitor en hebben infuuspompen. Het is stukken beter dan ik had verwacht.
Er zijn ook verschillen, met name het geven van sondevoeding. Ze geven geen sondevoeding maar gewoon gemalen voeding door een sonde.
's middags heb ik weer een introductie gehad op het kantoor over hoe de zorg is geregeld en over de belangrijkste dingen in de cultuur.
Alles gaat in het Engels. Het meeste begrijp ik wel, maar als ik moe ben merk ik dat ik mijn aandacht er niet bij kan houden en het moeilijk wordt.

De 4de dag heb ik de hele dag gewerkt op de ic.
Ik mag niet veel doen, vooral kijken en vragen stellen over de patiënten. Ik mocht bloeddruk meten en temperaturen. Ik voel me net weer een student.

Zaterdag ben ik met een Suzanna ( een andere vrijwilliger) Madurai in gegaan. We hebben de tempel bezocht die midden in de stad staat en het Ghandi museum.

Ik deel een kamer met 4 andere vrijwilligers. Zij werken allemaal in het adoptiecentrum. Ik werk alleen in het ziekenhuis en kom niet in het adoptiecentrum.
Het zijn leuke meiden, ze komen uit USA, Zwitserland, Duitsland.

Ik merk nu al dat als ik in mezelf aan het denken ben dat ik dat in het Engels doe.
Dit weekend ben ik alleen, omdat de andere een weekend weg zijn en maandag vrij zijn. Ik moet maandag werken dus kon niet mee. Voel me nu wel een beetje alleen in zo'n grote stad.
Maar vermaak me wel.
Maandag gaan we weer aan de slag in het ziekenhuis, ben benieuwd waar ik de ga werken en wat ik allemaal te zien krijgen.

Lieve groeten van Miranda

  • 09 Februari 2014 - 15:14

    Edwin :

    Hoi meid,

    Leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houdt! Heel veel plezier.. We horen van je..

  • 09 Februari 2014 - 19:53

    Karin Hubers:

    Hoi Miranda,

    Mooi verhaal, zitten wij moeilijk te doen met sv en bij niet goed spoelen verstopte sonde's! Stoppen jullie er gewoon gemalen voedsel erin, geweldig! Ga het morgen gelijk op het werk voorstellen aan de arts en dietiste!! Ha ha, denken gelijk dat ik gek ben geworden.

    Geniet van je ervaringen en veel plezier.

    Groeten,
    Karin

  • 12 Februari 2014 - 14:02

    Jantine En Fred:

    hoi meis, leuk om dit zo te lezen.
    ook om je foto's steeds te bekijken.
    het is ook vanuit nederland genieten, lijkt net of ik ook in inda zit ;)

    Veel plezier nog.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

miranda

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 8210

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 29 Maart 2014

India!

Landen bezocht: