mijn 2de week is alweer voorbij - Reisverslag uit Madurai, India van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu mijn 2de week is alweer voorbij - Reisverslag uit Madurai, India van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu

mijn 2de week is alweer voorbij

Blijf op de hoogte en volg miranda

14 Februari 2014 | India, Madurai

Hallo allemaal,

Hier is mijn 2de bericht.
De tijd vliegt hier. Ben nu al bijna 2 weken in India.

Mijn eerste weekend heb ik alleen doorgebracht omdat mijn kamergenoten een weekend weg waren. Zondag was best een lastige dag, voelde me erg alleen, maar gelukkig kon ik skypen met mijn familie dit was heerlijk.

Verder heb ik een hele interessante week achter de rug.
Maandag en dinsdag heb ik op de ic gewerkt. De verpleegkundige zijn allemaal erg aardig
Ik mocht dinsdag zelfs iemand insuline geven. Dat ik voor hier al heel wat. Mag namelijk alleen maar bloeddruk meten. Maar ze gaan je steeds meer vertrouwen. Dit voelt goed.

Woensdag hadden we een medical outreach. We zijn met alle vrijwilligers die verpleegkundige zijn of voor dokter leren naar een organisatie geweest die bij mensen langs gaan met psychische problemen. Het was erg indrukwekkend om te zien hoe de mensen net buiten de stad wonen en leven. Psychische problemen zijn hier nog een taboe. Mensen zijn bang om hulp te zoeken en denken dat het door geesten komt. De organisatie gaat bij mensen langs en praat met mensen uit het dorp of zijn mensen kennen waar ze langs moeten en proberen op deze manier met ze in contact te komen.

Donderdag heb ik in de ochtend met de dokter van het ziekenhuis meegelopen met zijn ochtend ronde. Hij loopt dan door het hele ziekenhuis zijn ronde. Er kunnen denk ongeveer zo'n 30 patiënten liggen. Ze hebben van alles maar het ziekenhuis is met name gespecialiseerd in brandwonden en plastische chirurgie. Maar ze behandelen van alles en iedereen.
De afdeling met brandwonden is erg indrukwekkend. Er licht nu een man dit zijn beide armen, borst en nek heeft verbrand. Deze man hebben ze gister aan de beademing moeten leggen i.v.m. zwelling in zijn nek en beide armen moeten overleggen i.v.m. zwelling daar.
Dit was erg indrukwekkend. Volgende week hoop ik op die afdeling mee te gaan lopen.

Vandaar heb ik weer eerst de ronde gelopen met de dokter. Tijdens de ronde werd er een dokter weg geroepen omdat er iemand op de SEH was binnen gebracht. Ik mocht mee om te gaan kijken. Het was een kindje met koorts en koortsstuipen. Na het doen van controles en geven van wat medicatie gingen we weer terug naar de andere die verder waren gegaan met de ronde.
Na de ronde ben ik op de SEH gebleven. Er kwam een vrouw binnen die tijdens haar werk glas op haar hoofd had gekregen. Ze had een enorm snee op haar hoofd die werd gehecht.
Het is een kleine SEH met 2 bedden maar erg bezig de ene na de andere komt binnen.

Vanavond ga ik met een aantal vrijwilligers een weekend weg. We gaan naar een natuurpark. Ben erg benieuwd naar de natuur daar.

Heb het nu erg naar mijn zin in. Het weer is warm overdag. Ik lunch elke middag bij een vrouw uit de buurt, dus eet echt India's eten. Vind het niet altijd even lekker. Maar vandaag was het heerlijke, oer Hollandse pannenkoeken, heb er erg van genoten.

Ook heb ik een aantal avonden in de week Engelse les. Ik vind het erg leuk. Heb 1 op 1 les dus ze kan alles goed uitleggen en snap het nu ook. Dus kom vloeiend Engelssprekend terug.

• 14 Februari 2014 - 10:52

Johanneke:

Ha Miranda, hij doet het! Ik heb nu wel een mail van je gehad! Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Klinkt erg interessant, verschillende afdelingen en specialisaties. En leuk dat je het ook naar je zin hebt met de andere vrijwilligers. Krijg ook een beetje reis-kriebels ervan ;-)! Geniet van je tijd daar! Liefs Jo

• 14 Februari 2014 - 11:27

Rianne Van Den Bosch:

Lieve Miranda
    wat ben ik trots op jou dat je bent gaan avonturen! Ik heb heel veel respect en bewondering voor wat je doet. En een super goede ervaring. Interessant om te lezen hoe de mensen omgaan met psychische ziekten. Heel veel leerzame dagen toegewenst. Veel plezier dit weekend in de natuur. Ik hoop dat je mag genieten van Gods schepping.
    Liefs Rianne

• 14 Februari 2014 - 12:04

Jantine:

Hoi meid.
    Wat leuk om weer een verslag te lezen.
    Is weer super gaaf lees ik.
    Een fijn weekend en geniet ervan.

Liefs jantine

• 14 Februari 2014 - 12:45

Carolina:

Hoi miranda,

heerlijk om te lezen dat je je daar vermaakt en ervaring op doet. Wat een verschil met hier zeg.
    geniet van je weekend en ben benieuwd naar je foto's.

Xxx carolina

• 14 Februari 2014 - 12:45

Carolina:

Hoi miranda,

geniet van je weekend en ben benieuwd naar je foto's.

Xxx carolina

• 14 Februari 2014 - 13:28

Meta Vermeulen:

Lieve Miranda,

Wij hebben nu ook een mail gehad dat je tweede verslag erop staat.
    Heerlijk om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Je hebt weer een hoop gezien van de week.
    Geniet van je weekend!
    Leuk dat je Engels op deze manier bijgespijkerd wordt,kan je bij terug komst met je broertje in het Engels praten.
    Heel veel liefs van ons allemaal !!

Mams.

• 14 Februari 2014 - 17:02

Papa:

Lieve Miranda

wat heerlijk dat je je draai al lekker vind.
    Geniet lekker van het weekend en de natuur.

liefs Papa

• 14 Februari 2014 - 21:10

Hendriëtte:

Ha Mie,

Fijn om weer wat van je te horen en te lezen hoe het je vergaat in de tweede week!
    De Engelse les was toch wel s avonds :P

Lieve Groetjes,